Renungkanlah…

" Tidak perlu mencari teman secantik Balqis,

Andai diri tidak sehebat Sulaiman,

Mengapa mengharap teman setampan Yusof,

Jika kasih tidak sehebat Zulaikha,

Tidak perlu mengharap teman seteguh Ibrahim,

Andai diri tidak sehebat Siti Hajar.

Dan mengapa didambakan teman hidup,

Bak Siti Khadijah

Kalau diri tidak sesempurna Rasulullah… "

JOM TENGOK!!

Jumaat, 26 November 2010

Imbauan "Lagenda budak setan"

Sesekali layan cerita jiwang camni best gak.hehe.. hari tu aku menangis tengok cerita ni. Sedih sangat.. Yang paling aku suka pada lirik ni : "hilangnya cintamu, menusuk hatiku, hingga ku memilih, cinta yang fana".....
Daripada cerita ni juga aku dapat kesimpulan bahawa sesungguhnya cinta kita kepada manusia tak akan kekal, melainkan cinta abadi kita kepada Allah yang Maha Esa.  Aku akan pegang prinsip ni supaya aku menjadi insan yang lebih kuat. 
Lirik ni aku jadikan hiasan pada blog aku..

Bila cinta kini
Tak lagi bermakna
Yang ku rasa kini
Hanyalah nestapa
Ditinggalkan cinta masa lalu
Dulu kau tawarkan
Manisnya janjimu
Yang ku sambut itu
Dengan segenap hatiku
Bila engkau pergi
Tinggalkanku
Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hingga ku memilih
Cinta yang fana
Perginya dirimu
merobek jantungku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan
Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan
Uuu…
Dalam harapan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan